Wat een dag! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Melinda Gooyer - WaarBenJij.nu Wat een dag! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Melinda Gooyer - WaarBenJij.nu

Wat een dag!

Door: Melinda

Blijf op de hoogte en volg Melinda

10 April 2012 | Nederland, Amsterdam

Lieve allemaal,

Daar ben ik weer! Vandaag hadden we een volle planning. Het gaat een tourdagje worden. We zijn om 7.30 uur weggereden, zodat we veel aan de dag hadden. Als eerste zijn we naar de Franse kant gereden, naar Marigot. Daar zijn we begonnen met de markt. Hier is veel fruit en kleding. We hebben even rondgekeken, maar niet echt iets boeiends gezien. Daarom zijn we daarna doorgelopen naar Fort Louis. Na fort Amsterdam kon deze natuurlijk niet ontbreken. We zijn omhoog gaan lopen, nadat we eindelijk hadden gevonden waar we omhoog moesten. Toen we eindelijk een heel stuk omhoog gelopen waren, kwamen we erachter dat daar ook nog een parkeerplaats was en je dus een heel eind omhoog kunt met de auto. Wel goed voor de lijn en de conditie natuurlijk! Daarna was het nog een heel eind omhoog, dus jullie kunnen vast wel raden hoe ik er toen bij zat. Fort Louis is een fort uit 1789. Er zijn nog enkele muren en een handjevol kanonnen te zien. Het fort ligt op een heuvel. Wij keken uit op Marigot en de Caribische zee. Dat was echt prachtig. Nadat we dit fort hadden bekeken was het tijd om hetzelfde stuk weer naar beneden te gaan lopen. Dit ging een stuk makkelijker, maar in die hitte blijft het wel zwaar. Gelukkig vlogen mijn kilo’s die ik met uiteten gaan eraan gegeten had, er zo weer af, hihi.

Na het fort gingen we naar Philipsburg. Daar hebben we eerst weer het marktje bekeken. Dit kwam een beetje op hetzelfde neer als in Marigot. Hier waren we dus snel doorheen. Ook kreeg ik een beetje de zenuwen van de werknemers daar. Ze proberen je van alles aan te smeren en naar hun kraampjes te lokken. Daarna ben ik doorgelopen naar het souvenirswinkeltje in Philipsburg. Daar heb ik wat spulletjes gehaald, waaronder een fotoboek waar ik 80 foto’s in kan stoppen. Dat wordt vast een mooie verzameling van dit avontuur. De souvenirtjes die ik al heb gaan straks ook met pappa mee, zodat ik er niet ook nog mee naar Curaçao hoef te slepen. Pappa mag wel 6 koffers meenemen voor al mijn spullen!

Nadat ik de hele winkel heb leeggekocht hebben we wat gegeten op de boardwalk. Dit is maar weer eens een patatje geworden, want tja, wat moet je anders? Met een muziekje erbij hebben we nog wat gedronken. Hierna waren we weer genoeg bijgetankt voor nieuwe avonturen. We zijn toen naar Friairs’s bay beach gereden. Dit is aan de Franse kant en is een heel rustig strand. Er komen hier veel “locals”. Toen wij hier naar toe reden kwamen we een paar koeien tegen die geen zin hadden om aan de kant te gaan. Ze stonden midden op de weg en bleven daar ook. Uiteindelijk gingen ze aan de kant en konden we doorrijden. Op dit strand heb ik even goed aan mijn kleurtje en ontspanning gewerkt. Niet geheel onbelangrijk natuurlijk.

’s Avonds hebben we weer lekker gegeten en was ik ook echt kapot. Veel gelopen en ook de warmte werkt niet mee. Als ik op het strand lig is het echt heerlijk, maar op stage en bij uitstapjes is het toch wel heel warm. Ik weet het, ik mag niet zeuren. En nee, ik wil ook niet ruilen met jullie in Nederland!

Morgen gaan we naar Pinel Island, dus daar vertel ik jullie morgen meer over.
Liefs,
Melinda xx

  • 11 April 2012 - 05:25

    Thea:

    lieve melinda
    ik heb twee verslagen door elkaar gehaald geloof ik(heb je met die oudjes ...)
    maar ik kreeg ze ook alle twee tegelijk!!!

    maar ik lees alles en vind het nog steeds erugg leuk
    dag meisie groetjes en een knuf

  • 11 April 2012 - 08:03

    Oma.:

    hay lieve Melinda,geweldig toch iedere keer,die tripjes die je maakt die uitzichten, om van te smullen!!!!maar ja je hebt ook alles gelukkig mee,een gezellig en fijn gezelschap,te gek mooi weer!! interressante indrukken op de scholen daar en leerzaam uiteraard voor een teacher in opleiding :) heerlijk meis even serieus volg a.u.b. de raad van mamma op en ga naar de dokter voor je oog lieverd !! doen hoor !!!Mel een dikke knuff. liefs oma.

  • 11 April 2012 - 14:50

    Els:

    Twee verhalen tegelijk. Leuk hoor. Vooral dat jongetje datg thuis over je had gesproken is vertederend.

    Nu lekker een paar dagen de toerist "spelen" Het alt me op dat jullie best veel leuke toeristische plekjes weten te vinden. Zo groot is het eiland toch niet ??

    Groetjes

  • 11 April 2012 - 16:50

    Ton Kloek:

    Dag Melinneke

    Eelt op je vingers, twee in één, het lijkt McDonalds wel, wat moeilijk voor de oude Opa om te volgen, je belevenissen en de dag van vandaag. Je moet nog naar Pinel en ik heb al foto's geplaatst, het lijkt wel of ik naar de toekomst kan. Volgens Einstein kan er niets sneller dan het licht, maar volgens Melinda moeten dat worden herzien. Grote truc.

    Erkenning van ouders raakt dieper dan erkenning van de onderwijs-inspectie, helemaal als dat voortkomt uit een goed rapport dat je van je leerling hebt gekregen, zo goed dat hij er thuis over praat.

    Je bent nog niet aan het eind van je stage-periode, maar de schat aan ervaring en kennis die je hebt opgedaan, neemt niemand je meer af. De kroon moet een goede rapportage zijn van je mentor, daar doen ze op de PABO iets mee.

    Melin ik kan niet bij de foto's van Dennis, je spreekt hem zo nu en dan over Skype, ik heb een vrienschaps-verzoek bij hem ingediend, maar die is zich ongelukkig geschrokken, ik denk dat hij geen vriendjes wil zijn met eem dooie Cloeck, dus por hem eens op en zeg dat ik wel meeval, van zijn foto's moet er een aantal in de PPS, daar is nu een index aan toegevoegd. Een nieuwe update komt als er nieuwe foto's zijn.

    Geniet nog van alles,

    Liefs
    Opa


  • 11 April 2012 - 17:11

    Robn:

    he melinda
    mjn vader wou graag weten of jou opa rijk was???????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    groetjes robin

  • 11 April 2012 - 20:50

    Oma.:

    hier ben ik nog even MEL, dom, dom !! maar ik was 2 dagen niet op de site geweest,en had totaal geen erg in de twee verslagen tezamen,dus ben dus hardstikke blij dat je oog weer zogoed als over is,en ik hoorde het vandaag ook van mama. meis nogmaals veel liefs !!

  • 12 April 2012 - 04:37

    Bert En Ina:

    hoi Melinda

    Daar zijn we weer een keer ..
    Wat heb je het daar toch leuk , en je geniet er goed van zo te lezen .
    En inderdaad die warmte is lekker bij niks doen en op het strand hangen ,maar niet bij uitstapjes en heuvels waar je tegenop moet lopen .
    geniet er maar goed van . Wanneer komt je vader ?
    gr uit lelystad

  • 12 April 2012 - 20:25

    Henk Bauer:

    Dag Melinda,
    We zijn met ons bioritme en in gedachten nog steeds op jullie "friendly island"! We dachten bij thuiskomst dat we geen last van jetlag hadden, maar Yvonne en ik kunnen 's nachts de slaap niet vatten. De 11 dagen met jullie op Sint Maarten waren voor ons een heerlijke ervaring. Er is daar nog zo veel te genieten dus nemen jullie daar maar de tijd voor. Het zijn nog maar 7 stagedagen voor jullie en dan begint de vakantie. Ik heb van Bianca begrepen, dat jullie je nu gaan orienteren op de accommodatie van het benedenwindse eiland Curacao.
    Bedankt voor de leuke tijd met ons en veel plezier de komende week als je vader komt!
    Groeten van
    Henk en Yvonne Bauer

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Stage Sint Maarten

Recente Reisverslagen:

23 April 2012

Anguilla

16 April 2012

Een dagje op pad met de leukste!

13 April 2012

Een ontspannen dagje op Pinel Island

10 April 2012

Wat een dag!

10 April 2012

Naar de kerk!
Melinda

Actief sinds 04 Jan. 2012
Verslag gelezen: 314
Totaal aantal bezoekers 33524

Voorgaande reizen:

26 Februari 2012 - 19 Mei 2012

Stage Sint Maarten

Landen bezocht: