Een dagje op pad met de leukste! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Melinda Gooyer - WaarBenJij.nu Een dagje op pad met de leukste! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Melinda Gooyer - WaarBenJij.nu

Een dagje op pad met de leukste!

Door: Melinda

Blijf op de hoogte en volg Melinda

16 April 2012 | Nederland, Amsterdam

Vandaag het reisverslag van vrijdag 6 april. Het was een dagje met veel touren over het eiland en veel nieuwe dingen bekijken.

Onze dag startte bij plum beach. Dit is een strand net over de Franse grens. Het strand ligt aan het resort waar Jan Smit in november getrouwd is. Het zag er niet verkeerd uit, maar dat mag dan ook wel voor dat geld. Het was een heel breed strand met veel rotsen bij het water, maar het zag er echt super mooi uit. We zijn lekker op het strand gaan zitten en Michel had zijn eigen doelen. Hij had zijn aandacht gevestigd op een palmboom en dacht dat hij wel met een steen de kokosnoten uit de boom kon gooien. Natuurlijk moesten wij direct heel hard lachen, maar meneer ging het toch proberen. Na ruim een kwartier proberen en veel frustratie kwam hij toch maar terug naar ons om eens te gaan bedenken hoe hij dan die kokosnoten uit de boom zou gaan halen. Terwijl Michel dat aan het bedenken was zijn Laura en ik zelf opzoek gegaan naar kokosnoten. We zijn het strand opgelopen en hebben een heel stuk gelopen. Uiteindelijk kwamen we bij een palmboom die de kokosnoten “iets” lager had hangen. Hier konden we gewoon bij en was een stuk eenvoudiger dan alle moeite die Michel had gedaan. Laura is onder de kokosnoten gaan staan en kon ze zo uit de boom draaien en ik pakte ze dan aan. Daarna liepen we met 4 kokosnoten naar onze handdoeken terug. Eerst dacht hij dat wij met een paar stenen liepen en hem in de zeik aan het nemen waren, maar dat was niet waar. Wij liepen daar gewoon met 4 kokosnoten over het strand. Uiteraard volgde er een geweldige fotosessie na. Ook Michel moest z’n trots even laten zien. Inmiddels kan hij door voor fotomodel, met zo’n aantal foto’s! Daarna moest natuurlijk ook Michel nog even wat kokosnoten uit een boom trekken, want ze alleen hebben was niet goed genoeg. Laura en hij gingen samen op kokosnoten jacht en kwamen met nog 2 terug. Uiteraard was hij trots.

Na het bezoek aan het strand zijn we doorgereden naar de loteriefarm. Dit is een plantagehuisje van vroeger. Hierbij is een stuk natuurgebied en dat ziet er prachtig uit. Het was net een sprookje waarin je terecht komt. Alles wat je ziet is groen en mooi. Je weet niet waar je moet kijken. We hebben eerst wat gedronken bij een soort tentje wat ze daar hebben. Dat is best wel luxe allemaal, maar de bankjes zaten wel erg lekker. Daarna hebben we daar nog wel wat rond gelopen. Een beetje genoten van de rust en de mooie natuur. De rust was wel even nodig, want daarna kwam er een stukje pittig loopwerk. Het eerste stuk zijn we met de auto omhoog gereden. We gingen namelijk naar ‘pic paradis’. Dit is het hoogste punt van Sint Maarten. Hier kijk je over een heel groot gedeelte uit. We zijn onderweg nog 1 keer gestopt bij het eerste uitkijkpunt. Hier hebben we even genoten van het uitzicht en wat foto’s genomen. Daarna zijn we doorgereden naar boven. Zover dat kon. Daar leek het net of we jungle book in reden. Zo sprookjesachtig zag het er daar uit. Er was nog een stuk waar we naar boven moesten hiken. Dit stelt niks voor met de hikes die je hier verder kunt doen, maar voor mijn doen behoorlijk wat! Bij boven komst heb ik eerst even genoten van het uitzicht, voordat ik echt iets kon zeggen. Het was redelijk helder en een groot deel van het eiland was zichtbaar. Op die manier kan je goed zien waar de verschillende punten op het eiland liggen en daar verbaasde ik mij nogal over. Het ligt allemaal veel dichter bij elkaar dan ik dacht. Door de wegen die op een rare manier over het eiland liggen en de hoeveelheid bergen die er op het eiland zijn. Het is heel apart om het dan van bovenaf te zien. Ik heb ook even op een klein stenen muurtje gestaan om het uitzicht echt goed te bewonderen en ook dit staat op de gevoelige plaat vastgelegd. Ik kan inmiddels denk ik al wel heel veel fotoalbums vullen met alle foto’s die er gemaakt zijn door de meiden. Echt super!

Nadat we het uitzicht goed bewonderd hadden zijn we naar Philipsburg gereden, waar we lekker bij green house hebben gezeten. Cocktailtje erbij, wat te eten erbij en we hadden onze buikjes weer vol. Het avondeten hoefde gelijk ook niet meer. Dat scheelt weer!

Ik heb echt een ontzettend gezellige dag gehad met Laura en Michel, dank jullie wel daarvoor! ’s Avonds was het natuurlijk weer tijd voor Soggy, want het was weer vrijdag. Dat blijft toch altijd wel erg leuk. Gelukkig hebben we het ook deze keer weer naar ons zin gehad.

Dit was het weer voor vandaag.
Liefs, Melinda

• 17 April 2012 - 05:12

Thea:

lieve melinda
    dat verhaal met die kokosnoten super.en dat je die zo maar kan plukken!

wat mooi daar ik kan het bijna zelf zien zucht....
    geniet ze en de groetjes met een knuf

• 17 April 2012 - 08:26

Oma, :

hoylieverd, net alsThea vind ik het ook apart dat je die cocosnoten zomaar kunt plukken, misschien zeg ik wat doms ; ik dacht dat de plaatselijke bevolking die wel zouden plukken, (armere mensen b.v. )om op de markt te verkopen.maar wat geniet je toch van die mooie natuur daar iedere keer ontdekken jullie iets moois iets unieks !! gelukkig hebben je vriendinnen de zelfde interesse samen is dubbel genieten toch ?? en wij dromen met je mee van ohhh wat zou ik daar ook willen zijn !!!! Melin ik kijk uit naar je volgende verslag, als teminste je paps niet alle aandacht opeist hahaha ,de groetjes uit koud N.L. dikke kussss . oma

• 17 April 2012 - 17:55

Marianne:

zo te zien heb je een hoop leuke dingen gedaan en heb je het erg naar je zin, als je weer terug in nederland bent heb je een hoop herinneringen die niemand je meer kan afpakken,

heel veel liefs van mij kus jan

• 18 April 2012 - 07:06

Salamanders:

Hoi juf. We hadden het net over je.
    Als je terug bent in Nederland, kom je dan snel bij ons langs om al je verhalen te vertellen? We zijn erg benieuwd.

Groetjes,
    van ons allemaal