Een ontspannen dagje op Pinel Island - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Melinda Gooyer - WaarBenJij.nu Een ontspannen dagje op Pinel Island - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Melinda Gooyer - WaarBenJij.nu

Een ontspannen dagje op Pinel Island

Door: Melinda

Blijf op de hoogte en volg Melinda

13 April 2012 | Nederland, Amsterdam

Lieve allemaal,
Vandaag het verslag van donderdag 5 april. Een dagje naar Pinel Island.

Vandaag zijn we naar Pinel Island geweest. Het was een heerlijk ontspannen dagje. Pinel Island is een eiland vlakbij Sint Maarten. Het is een onbewoond eiland met een strand en wat natuur. Er zijn wat strandtentjes en het is er erg gezellig. Pinel is dus alleen maar bereikbaar via de boot. Deze gaat vanaf de Franse kant, vanaf grand case. Bij aankomst bij het kleine haventje was het nog wel erg rustig op de parkeerplaats. Wij wilden graag zoveel mogelijk uit de dag halen, dus wij waren vroeg uit onze bedjes gesprongen om rond 8 uur bij Grand Case aan te komen. Natuurlijk zijn wij al aardig ingeburgerd en kwamen we te laat. Rond kwart over 8 waren we in de haven. Toen kwamen we erachter dat de eerste boot pas om 9 uur zou gaan. Was dat even balen! Na wat navraag te hebben gedaan wilde de meneer van de bootverhuur wel wat eerder vertrekken als er voldoende mensen waren. Uiteindelijk was dat zo en konden we rond kwart voor 9 toch de overtocht maken. Wij waren toen de allereerste op het eiland. De bedjes werden nog neergezet en er was nog plek genoeg. We hadden natuurlijk eerste keus. Dat voelt wel even apart, met ongeveer 10 mensen op een onbewoond eiland zitten.

Direct na het aankomen op het eiland, hebben we een fotoshoot gehouden bij het water. Er was nog niemand, dus dat was heel erg mooi. We hebben een paar mooie foto’s met z’n 3en en ook alle andere familieleden zijn flink op de foto gezet. Dit heeft bij elkaar zeker een half uur in beslag genomen. Maar we hebben flink gelachen. Het is namelijk niet echt prettig als je op je buik in de branding ligt en er een hele koude golf water over je heen komt! Ook het aftellen voordat de foto genomen wordt, zodat we niet in de zon hoeven te kijken is altijd hilarisch. Na het foto moment heb ik plaatsgenomen op mijn bedje en daar ben ik een paar uur niet vandaan gekomen. Het lag erg lekker! Het verklaarde waarom ik zo bruin was aan het eind van de dag.

Toen was het tijd voor de lunch en hebben we lekker gegeten bij 1 van de strandtentjes. Het was wel wat duurder dan op het “vaste” land, maar op zich nog wel betaalbaar. Na de lunch heb ik maar even plaats genomen onder de parasol, want het begon toch wel een beetje rood te worden. Rond 4 uur zijn we terug gegaan met de boot, omdat de laatste boot om 5 uur gaat en je nooit rekening kunt houden met de Antilianen en hun tempo. Ook vonden we het niet handig om de laatste boot af te wachten, omdat iedereen waarschijnlijk zo lang mogelijk wilde blijven. Om 4 uur hadden we het ook wel een beetje gehad met de hitte en was het ook echt tijd om naar huis te gaan.

Bij aankomst aan het “vaste” land zijn we naar green house gereden. Het was namelijk donderdag en tja….. dan is het tijd voor cocktails! We hebben met z’n allen cocktails gedronken en we zijn een potje gaan poolen. En uiteraard was mijn team weer de beste. Dat is natuurlijk vanzelfsprekend!

’s Avonds zijn we naar het casino geweest, want ook dit moeten we natuurlijk een keer uitproberen. We hebben eerst plaatsgenomen achter een tafel, want dat leek ons wel heel vet. Dit was niet zo’n goed idee, want na 15 seconden hadden we verloren en hebben we de tafel weer verlaten. Daarna kwamen we erachter dat er achterin nog digitale spelletjes waren. Dit was zo’n roulette tafel en konden we met 5 cent tegelijk inzetten. Dat was een stuk beter! We hebben nog wat hulp gekregen van wat Nederlandse mensen en toen kon het beginnen. Ik had geen idee wat ik moest doen, maar gewoon proberen en dan komen we er wel. Uiteindelijk hebben we met 35 cent winst de tafel verlaten. Dat was toch wel even wat minder, want we stonden op 7 dollar winst. Maar ach! We gaan het binnenkort gewoon nog een keertje proberen.

Dat was het dagje wel weer! Morgen weer een nieuw verslag.

Liefs, Melinda xx

• 14 April 2012 - 09:45

Yvonne Bauer:

Je hebt de smaak weer te pakken van het verslagjes maken. Leuk om alles terug te lezen over Pinel.

Nog eventjes en je vader is er. Doe hem de hartelijke groeten van ons en geniet samen van het heerlijke eiland.

Veel liefs, Yvonne

• 14 April 2012 - 13:57

Mamma:

Hey ouwe gokker.
    Leuk verslag, dat je dan op een onbewoond eiland aan komt en vervolgens op een bedje gaat liggen dat vind ik dan weer wat jammer, heb je ook nog wat van de omgeving op het eiland gezien, of had je daar geen tijd meer voor.
    Nou het was in iedergeval een leuk dagje gehad en daar gaat het tenslotte toch om.
    Dikke kus van Mam xxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 14 April 2012 - 15:25

Ingrid:

Hey Melinda,

Beroepsgokkers zullen jullie niet echt worden maar de digitale spelletjes zijn ook leuk.

Jullie zullen nu de omgeving zo langzamerhand wel gezien hebben he? Gaan jullie nog naar Saba?

Het klinkt allemaal erg leuk en de foto's die ik tot nu toe gezien heb, zijn echt geweldig.

Groetjes en veel plezier en de groeten aan je vader.

Ingrid X

• 15 April 2012 - 13:12

Thea:

lieve melinda
    wij waren ook een paar daagjes weg en...ook in de zon gezeten ...(met mijn dikke vest aan en een spijkerbroek).Maar ik gun het jou wel hoor helemaal niet afgunstig.

lijktmeheel leuk daar op pinel een onbewoond eiland...daar droom ik wel eens van haha

fijn dat je paatje komt he heel veel plezier
    dag meisie groetjes en een knuf